Wednesday, January 24, 2018

Pegang satu nama simpan dalam hati

Kenapa susah nak setia? Kenapa selalu nampak ada orang lain lebih baik? Kenapa selalu ada yang beri perhatian lebih? Kenapa? Kenapa?

Memang tak dinafikan bila kita dah ada yang punya kat hati ni, japjapgi mesti ada punya yg nak menyinggah. Kadang2 guna ayat "...kawan aje..." Kalau mmg dari dulu lg dah kawan takpe jugak. Ni baru nak berkawan dah ade perasaan suka.

Benar kata orang setia tu mahal. Tak semua org boleh buat. Selalunya bila kita sendiri tak ikhlas dengan perasaan kita, tu yg jd mcm gini. Check balik yg kita ni sukakan seseorang tu sebab apa.

Cinta bukan murah. Mahal sampai tak boleh beli dengan duit. Kalau sbb duit kita pilih seseorang tu, jgn pelik kalau nnti Allah uji kita dengan duit jugak. Kalau sbb rupa kita pilih seseorang tu, jgn pelik kalau nnti Allah uji kita dengan rupa jugak.

Bilamana kita nampak ada orang lain yg lebih baik dari apa yg kita ada, tu maknanya kita tak bersyukur dengan apa yg kita ada. Yedak? Perubahan tak salah tapi tamak tu yg salah. Jangan sampai dikejar tak dapat yg dikendong berciciran. Ambik cermin, cer cermin diri tu. Layakkah kita nak itu nak ini tapi diri sendiri pun haukkkkkkk.

Terima seseorang tu seadanya. Belajar utk terima kekurangan org lain in sha Allah bahagia tu milik kita. Doa banyak2 supaya Allah tetapkan hati kita and mudahkan urusan kita. In sha Allah.

No comments:

Post a Comment